- Дата и час: 19 Фев 2025, 06:36 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Закон за защита на потребителите
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Закон за защита на потребителите
Здравейте, имам следния въпрос тепърва сядам да чета закона, а нямам много време.Казусът е следният, гаранционният сервиз не е спазил едномесечния гаранционен срок, изтекъл е повече от месец.Има ли начин сервизът да се измъкне от създалата се ситуация без последствия.И може ли в гаранционната карта да се остави някакво вратичка, за евентуални последващи такива ситуации.Благодаря предварително.
- sisbalk
- Младши потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 13 Мар 2006, 14:25
Според мен нормата е императивна и не може да бъде заобиколена с формулировки в гаранцията. Можете да си пишете вътре каквото искате, дори че 10 години е отстраняването, че рекламационният срок е 1 ден или че гаранцията е за 2 м., то това нещо е недействително, друг е въпросът, дали потребителят ще се усети.Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Разбира се, може потребителят да не се разквичи, дори и да забавите гаранцията. Може и да не се разквичи, дори и да антидатирате приемането на стоката в сервиз.
Но по-добре е да си вършите работата както трябва и да не мамите потребителите, бъдещите Ви клиенти.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта