начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

Закон за защита на потребителите

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Закон за защита на потребителите

Мнениеот sisbalk » 22 Май 2007, 14:33

Здравейте, имам следния въпрос тепърва сядам да чета закона, а нямам много време.Казусът е следният, гаранционният сервиз не е спазил едномесечния гаранционен срок, изтекъл е повече от месец.Има ли начин сервизът да се измъкне от създалата се ситуация без последствия.И може ли в гаранционната карта да се остави някакво вратичка, за евентуални последващи такива ситуации.Благодаря предварително.
sisbalk
Младши потребител
 
Мнения: 13
Регистриран на: 13 Мар 2006, 14:25

Мнениеот kontrol » 23 Май 2007, 22:10

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Според мен нормата е императивна и не може да бъде заобиколена с формулировки в гаранцията. Можете да си пишете вътре каквото искате, дори че 10 години е отстраняването, че рекламационният срок е 1 ден или че гаранцията е за 2 м., то това нещо е недействително, друг е въпросът, дали потребителят ще се усети.
Разбира се, може потребителят да не се разквичи, дори и да забавите гаранцията. Може и да не се разквичи, дори и да антидатирате приемането на стоката в сервиз.
Но по-добре е да си вършите работата както трябва и да не мамите потребителите, бъдещите Ви клиенти.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
kontrol
Активен потребител
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта


cron