Здравейте,
Имам следният проблем:
На 14.07.2006г. оставих за
сервизно обслужване личния ми Цифров фотоапарат. Днес сме 26.08.2006 и този апарат е още в съответният сервиз. Често им се обаждам по телефона, и постоянно си измислят някакви причини от сорта на: че са поръчали някакви части от чужбина и незнаят кога ще пристигнат.... Тъй като почва да ми писва този цирк, искренно Ви моля ако има начин да ми помогнете или посъветвате какво да направя. В гаранционната карта е написано: "максимален срок на гаранционно облсужване: 45 дни". Днес сме на 43-тия ден, и със сигорност ще просрочат тази дата. Аз естествено им се обадих да им припомня това, и те ми казаха че става дума за 45 работни дни, а не календарни. Но съм почти сигорна че това не е така. За да става дума за работни дни, то мисля трябва да е изрично написано "работни", а тази думичка липсва в гаранцията ! Имам и разписка с мой и техен подпис и дата на която пише кога е влезнал в сервиза. Въпроса ми е може ли да се направи нещо по съдебен път, дали тези документи "гаранционна карта" и "разписка" са достатъчни.
Предварително Ви благодаря.
- Дата и час: 05 Фев 2025, 05:43 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Моля посъветвайте ме !
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Какъв договор за поръчка, Гошо! Това е договор за изработка и това не са гаранционни срокове, а срок за изпълнение на договорното задължение за поправяне на вещта.
- gega
- Потребител
- Мнения: 585
- Регистриран на: 20 Юни 2005, 12:18
gega написа:Какъв договор за поръчка, Гошо! Това е договор за изработка и това не са гаранционни срокове, а срок за изпълнение на договорното задължение за поправяне на вещта.
Колегата е прав.Наистина касе се за договор за изработка по ЗЗД.
теоритично вашите права са защитени в чл.262 от ЗЗД.но на практика сервиза може да се позове на обективната невъзможност за изпълнение на ремонта-недоставените резервни части .И тогава неизпълнението не може да се вмени във вина.А щом няма вина-няма и отговорност .
И не ми се вярва,че с един предявен иск по ЗЗД ще убедите съда,че неизвършения ремонт на цифровия фотоапарат ви е причинил претърпени вреди и пропуснати ползи !най-разумното е да се отнесете към друг оторизиран сервиз за извършването на необходимия ви ремонт
- gosho72
- Потребител
- Мнения: 740
- Регистриран на: 19 Мар 2006, 00:45
- Местоположение: Novi Pazar
благодаря за бързите отговори !
имам конкретно въпросче:
45 дни написано в официални документи, какво точно означава:
45 календарни дни
или
45 работни дни ?
имам конкретно въпросче:
45 дни написано в официални документи, какво точно означава:
45 календарни дни
или
45 работни дни ?
- iovka777
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 26 Авг 2006, 13:51
Тук ЗЗД няма обхват по отношение на правото на гаранция . Всичко е уредено в чл.113 и следващите от ЗЗП,който влезе в сила на 10.06.2006г. и отмени ЗПТЗП. Гаранционният срок за всяка една закупена вещ е винаги 2 години. Ако в срока за отстраняване на рекламацията/ който не може да бъде по-дълъг от 30 дни/, закупената вещ не бъде поправена, то вие имате право да искате замяна с нова или връщане на цената.
Един съвет. Подайте жалба до Комисията за защита на потребители. Много ефективно ще подейства една проверка с определена насоченост. Но за да е добре свършена работата е необходимо да ползвате платена консултация от адвокат практикуващ в областта на ЗЗП. Не пестете пари, за да не си губите още повече времето и да се обременявате психически.
УСПЕХ !
Един съвет. Подайте жалба до Комисията за защита на потребители. Много ефективно ще подейства една проверка с определена насоченост. Но за да е добре свършена работата е необходимо да ползвате платена консултация от адвокат практикуващ в областта на ЗЗП. Не пестете пари, за да не си губите още повече времето и да се обременявате психически.
УСПЕХ !
"Divide еt impera" !
- monteskio
- Активен потребител
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 04 Юли 2003, 12:51
- Местоположение: Варна
iovka777 написа:благодаря за бързите отговори !
имам конкретно въпросче:
45 дни написано в официални документи, какво точно означава:
45 календарни дни
или
45 работни дни ?
Срокът се брои от деня следващ деня на събитието и винаги се отнася за календарни дни.
УСПЕХ !
"Divide еt impera" !
- monteskio
- Активен потребител
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 04 Юли 2003, 12:51
- Местоположение: Варна
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 79 госта