легално ли е пътуването на автостоп в България?
И кое е незаконно? - да качваш стопаджии или да спираш?
благодаря
- Дата и час: 05 Фев 2025, 05:45 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
легално ли е пътуването на автостоп?
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
По моето скромно мнение превоза на автостоп не би следвало да има легално определение .Не мога да го причисля към превозен договор по смисъла на търговския закон по следните причини:
1.Автопревозвачът не винаги има лиценз за превоз на пътници.В повечето случаи това е гражданин,управляващ личния си автомобил по републиканската пътна мрежа.
2.С договора за превоз превозвача се задължава срещу възнаграждение да превози до определено място лице,товар или багаж.този вид договор по същество е двустранен и възмезден.А при превоза на автостоп обикновенно насрещната страна не заплаща възнаграждение.
3.Всеки превозен договор се документира с документ за пътуване-най-често билет за обществен транспорт.Такъв при превоза на автостоп естествено няма,не може и да има.А именно превозния документ се явява и документ за застраховка при пътуване.
Не съм срещал никъде до сега императивна разпоредба,която да забранява превоза на автостоп.Но съм сигурен,че ако по време на пътуване настъпи ПТП,в следствие на което се причини смъртта или телесна повреда на лицето,отговорността по НК ще носи водача !
1.Автопревозвачът не винаги има лиценз за превоз на пътници.В повечето случаи това е гражданин,управляващ личния си автомобил по републиканската пътна мрежа.
2.С договора за превоз превозвача се задължава срещу възнаграждение да превози до определено място лице,товар или багаж.този вид договор по същество е двустранен и възмезден.А при превоза на автостоп обикновенно насрещната страна не заплаща възнаграждение.
3.Всеки превозен договор се документира с документ за пътуване-най-често билет за обществен транспорт.Такъв при превоза на автостоп естествено няма,не може и да има.А именно превозния документ се явява и документ за застраховка при пътуване.
Не съм срещал никъде до сега императивна разпоредба,която да забранява превоза на автостоп.Но съм сигурен,че ако по време на пътуване настъпи ПТП,в следствие на което се причини смъртта или телесна повреда на лицето,отговорността по НК ще носи водача !
- gosho72
- Потребител
- Мнения: 740
- Регистриран на: 19 Мар 2006, 00:45
- Местоположение: Novi Pazar
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 87 госта