Един кратък въпрос, колеги, на който в множеството инструкции , окръжни, наредби не откриф отговор. Ще ви бъда много благодарен , ако ме упътите.
Става въпрос за внесен от Германия автомобил. При представяне на автомобила за регистрация пред органите на КАТ се установява, че номерът на рамата е изписан с неоригинален шрифт, на оригинален детайл от купето, който пък от своя страна е заварен допълнително за купето. Отпочва се прокурорска преписка, резултатът от която е прекратяване на наказателното преследване, тъй като не е установено да е извършено престъпление на територията на Република България. Мотивите са, че: в хода на производството е направена експертна проверка, при която се установява, че в багажника на атомобила е намерена табелка с оригинално закрепване с изписан на нея еднакъв номер на рамата с този, открит на неоригинално заварения към купето детайл; както и че във всички немски документи и митнически български такива номерът на рамата е същият като този , който е намерен на мястото, където стои по принцип номерът на рамата.
След прекратяването на производството , началника на КАТ е издал отказ за извършване на пререгистрация , тъй като при прокурорската проверка не бил установен автентичният идентификационен номер на МПС-то.
И тъй като не може да бъде регистрирано МПС-то, то не може и да се кара с транзитните номера, които има, така че възниква проблема как да се регистрира този автомобил.
Според чл. 143, ал. 3 ЗДП -" Пътно превозно средство с подменен, заличен или повреден идентификационен номер не се регистрира, докато не бъде установен автентичният идентификационен номер, поставен от производителя.
ал. (4) Възстановяването на идентификационния номер се извършва по ред, определен от министъра на вътрешните работи.
Така.За възстановяването ми стана ясно как става, обаче никъде не можах да открия как става установяването на автентичния идентификационен номер. В КАТ ми казах- "Щом като шефът е издал заповед за отказ за регистрация, забрави да регистрираш тази кола!" Чудя се тогава защо е създадена тази разпоредба?
Молбата ми е , ако има някой който е осведомен за това, какво трябва да се направи, за да се установи идентичния номер на колата, то моля да ми даде решение на задачката.
Защото явно тази кола не е крадена (тъй като нито е издирвана от Европол, нито пък в АИС "Издирвани МПС"), а сигурно е била блъскана в областта на вин- табелката и впоследствие се е наложило слагането на нова табелка.Този въпрос е уреден, ако тогава се случи на територията на България (представяш колата в КАТ преди ремонта и ги уведомяваш, че ще сменяш табелката с номера на рамата), но при внос на автомобил от чужбина никъде не пише каво трябва да се направи в тези случаи.Много ми е чудно как в Германия колата е сменила двама собственика и не е имало проблеми, как колата е минала през толкава граници, българските митничари са я преглеждали, платено й е митото, а сега КАТ отказв регистрация.Но това е отдена тема за ръзмисъл.
Та колеги ще Ви моля да дадете идеи как да се оправи проблемът.
Търсих в сайтовете на КАТ, РДВР - нищо не намерих.Мислех, че Технотест извършват такава услуга- установяване на автентичния идентификационен номер, ама нейсе.
Чудя се кой от двата варианта е по-удачен- да обжалвам постановлението на прокурора и пред Окръжна прокуратура да поискам трасологична (може би?) експертиза, която да установи този номер или (тъй като днес пуснах и жалба против отказа на началника на КАТ) в производството по обжалване по съдебен ред да поискам също такава експертиза (макар че ми се тя да ми бъде отказана в това производство).Или пък може би има и някакъв друг начин?
Благодаря предварително на отзовалите се.
- Дата и час: 05 Фев 2025, 00:03 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
установяване на автентичен идент. номер на МПС?
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Лично мое мнение, е то няма как да е друго Пропуска в разследването ще запълниш при обжалване на отказа и освен трасологична екпсертиза (по метода ецване) искай и справка от завода производител, чрез представителя за БГ (като доказателство по делото). По принцип няма защо да ти отвхърлят исканията, защото искаш да докажеш, че не си в хипотезата на ЗДвП.
...and justice for all!!!
Защо не мога да си сложа аватар?????
Защо не мога да си сложа аватар?????
- winters
- Младши потребител
- Мнения: 75
- Регистриран на: 27 Фев 2006, 09:01
- Местоположение: София
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта