Има ли значение и каква е степента на риска при закупуване на автомобил на лизинг от физическо лице или юридическо лице. Под Юридическо лице аз лично разбирам фирма закупуваща автомобил за собственикът си. Има ли разлики в данъците? Има ли усложнения при процес на препродажба? Данъчни отчисления за амортизация и др. дали се признават и кое е по- изгодният вариант. Изключвам такси. Изключвам товарни превози и камиони.
Нещо, като частен автомобил, който ще се води на фирма с цел признаване на разходи и спестяване на пари от собственикът му. Има ли такъв вариант. Има ли такъв случай.
- Дата и час: 24 Ное 2024, 03:07 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Автомобил на лизинг. Условия.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Автомобил на лизинг. Условия.
Здравейте!
Не съм имал точно такъв случай, но ето няколко разсъждения.
Първо -какво значи „частен автомобил“? Ако фирмата е частна собственост - автомобила също ще е такава,, макар собственост на ЮЛ.
Проблеми ще има, не толкова за „големите“ разходи - амортизационни отчисления, респ. лизингови вноски.
Данъчните ще намерят проблеми, при „малките“ разходи - за консумативи.
Ако отчитате гориво - трябва да има и пътни листове, командировъчни, дейност - обуславяща тези пътувания. Ако фирмата е в София, а автомобила пътува за Бургас - не може да мине през Плевен. Най-малкото - допълнителния разход няма да се признае за данъчни цели.
По същия начин може да се редуцират другите неща - смяна на гуми, масла и прочие.
Едно време - служебните и личните автомобили бяха с различен цвят номера. При проверка на пътя - се търсеха тези пътни листове. Сега (доколкото знам) никой не гледа, чия собственост е автомобила. От тази гледна точка.
Но няма да се учудя, ако върнат стария режим.
Не съм имал точно такъв случай, но ето няколко разсъждения.
Първо -какво значи „частен автомобил“? Ако фирмата е частна собственост - автомобила също ще е такава,, макар собственост на ЮЛ.
Проблеми ще има, не толкова за „големите“ разходи - амортизационни отчисления, респ. лизингови вноски.
Данъчните ще намерят проблеми, при „малките“ разходи - за консумативи.
Ако отчитате гориво - трябва да има и пътни листове, командировъчни, дейност - обуславяща тези пътувания. Ако фирмата е в София, а автомобила пътува за Бургас - не може да мине през Плевен. Най-малкото - допълнителния разход няма да се признае за данъчни цели.
По същия начин може да се редуцират другите неща - смяна на гуми, масла и прочие.
Едно време - служебните и личните автомобили бяха с различен цвят номера. При проверка на пътя - се търсеха тези пътни листове. Сега (доколкото знам) никой не гледа, чия собственост е автомобила. От тази гледна точка.
Но няма да се учудя, ако върнат стария режим.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2320
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта