начало

Някои бележки за поощрителните норми, освобождаващи от наказателна отговорност Някои бележки за поощрителните норми, освобождаващи от наказателна отговорност

До коя институция трябва да подам жалба за грубо отношение о

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


До коя институция трябва да подам жалба за грубо отношение о

Мнениеот LegallyBlonde » 10 Окт 2006, 14:46

Здравейте на всички във форума! Чета редовно Вашите мнения и препоръки и съм изключително доволна и благодарна, че мога да се ползвам от компетентно и добронамерено мнение, каквото е Вашето. А сега - на въпроса. Преди 3 дни пазарувах в кварталния супермаркет, който посещавам в продължение на няколко месеца, откакто се нанесох в квартала. След като си купих необходимите стоки - сирене, макарони, ориз, зеленчуци и т.н. отидох да ги плащам на касата. Когато си получих касовия бон и тръгнах да излизам една от продавачките ме помоли публично и на висок тон да си отворя чантата за проверка (което е рутинна дейност) и ....... да извадя маслото и кашкавала, които съм скрила и не съм платила на касата. Спорът стана пред очите на повече от 20 клиенти. След като показах съдържанието на чантата си продавачката ме помоли да я последвам в служебното помещение за щателен оглед. След като изтърпях и това унижение и стана ясно, че нищо не съм откраднала, продавачката и зам.-управителката ме удостоиха с едно $извинявай$ и ме пуснаха да си вървя без намек за публично извинение или компенсация.
Трябва да допълня, че супермаркетът е от големите, намира се в престижен квартал и е снабден с видеонаблюдение, стоките се маркират и размаркирват електронно, лично аз съм ставала свидетел, че ако някой клиент $забрави$ да плати нещо, на изхода се включва аларма.
Въпросът ми към хората с юридическо образование или към тези, които са се сблъсквали с подобен проблем е - до коя институция да подам жалба и за какво мога да се жалвам - за уронен престиж, на нанесени морални щети, за клевета и т.н. А също и срещу кого да адресирам сигнала си - срещу конкретната продавачка, която твърди че ме е проверила по сигнал на една госпожа, която ме е посочила, но на която не може да цитира името и не познава, или да се жалвам от супермаркета в качеството му на юридическо лице - т.е. срещу фирмата-собственик на магазина?
Четох Закона за защита на потребителите, но там открих само текстове, защитаващи ме от некачествени стоки и услуги, но не и от клеветящо и уронващо доброто име поведение на персонала.
Предварително благодаря и ще очаквам отговорите Ви!!!
LegallyBlonde
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Окт 2006, 14:31

Мнениеот monteskio » 10 Окт 2006, 15:51

Здравейте,

За да ви се даде правилна насока za за действие е необходимо да се изяснят няколко обстоятелства. На първи място е следва да се уточни имате ли свидетели, които да потвърдят казаното от вас. Освен това е необходимо да си спомните точно какво са ви казали. При положение, че сте цитирали точно думите й, то това е квалифициран случай на клевета. С други думи, налице е извършено съставомернорно престъпление - клевета по смисъла на чл.148 НК.
За да получите " възмездие " следва да се образува наказателно производство срещу служителката, която е заявила пред всички клиенти, че вие трябва да извадите определени продукти от чантата си .........
За целта трябва да подадете жалба ди съответната Районна прокуратура с искане да се извърши проверка дали има извършено прстъпление. Ако в досъдебното производство се съберат достатъчно доказателственорелевантни факти, то прокурорът с обвинителен акт ще образува съдебно производство. пред съда вие можете да претендирате определена парична сума, като обезщетение за причинени нематериални вреди - срам, унижение, стрес и т.н.

За защита на вашите интереси е необходимо да се консултирате с адвокат.


УСПЕХ !
"Divide еt impera" !
monteskio
Активен потребител
 
Мнения: 1637
Регистриран на: 04 Юли 2003, 12:51
Местоположение: Варна

Мнениеот LakeG » 10 Окт 2006, 16:04

Клеветата може би би могла да се докаже, но квалифицирана или не тя си е престъпление от частен характер и наказателното преследване за нея, съобразно разпоредбата на чл.161 от Наказателния кодекс, се възбужда по тъжба на пострадалия. Това, от своя страна, означава, че компетентен да разгледа подобна тъжба е съответният първоинстанционен съд. Прокурорът няма нищо общо. Той би прекратил производството именно на това основание. Ако подавате тъжба за клевета, то тя ще следва да е срещу конкретната служителка, тъй като наказателната отговорност, за която дискутираме, е винаги и само лична. Успех!
LakeG
Потребител
 
Мнения: 103
Регистриран на: 12 Сеп 2006, 20:15

Мнениеот monteskio » 10 Окт 2006, 16:09

Държа да направя една корекция в предното си изказване, въпреки че колегата пред мен ме поправи. Клеветата е престъпление от частен характер. Именно поради това следва да се подаде тъжба до съответния Районен съд.
Процедурата, за което писах по-горе се отнася до престъпления от общ характер. В бързината по инерция писах, тъй като се подготвям за дело за средна телесна повреда.


УСПЕХ !
"Divide еt impera" !
monteskio
Активен потребител
 
Мнения: 1637
Регистриран на: 04 Юли 2003, 12:51
Местоположение: Варна

Мнениеот LakeG » 10 Окт 2006, 16:27

И аз предположих, че е грешка, провокирана от недостиг на време, колега :D Мисля, че уточнението ще е полезно на дамата, поставила въпроса. С поздрав!
LakeG
Потребител
 
Мнения: 103
Регистриран на: 12 Сеп 2006, 20:15

Благодаря

Мнениеот LegallyBlonde » 10 Окт 2006, 17:23

Благодаря за бързите и точни отговори. Имам само един доуточняващ въпрос - ако нямам свидетел т.е. човек, когото познавам, който е присъствал там, бих ли могла да се позова на записите от видеокамерите, наблюдаващи обекта? А ако не мога, тъй като те едва ли записват звук, и нямам свидетели, как бих могла да си търся правата?
LegallyBlonde
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Окт 2006, 14:31

Мнениеот panika » 10 Окт 2006, 19:13

Мисля, че аз се сещам за коя вериги супермаркети разказвате, защото съм свидетел на подобни случки, а са ми разказвали и други мои познати ...Мисля, че е глупаво да си губите ВРЕМЕ и ПАРИ, за да търсите справедливост и възмездие по предложения по-горе начин. МНОГО по успешно е ако разказвате случката публично с цитиране на името на веригата и престанене да посещавате нейните магазини - и без друго там е много мръсно в сравнение с конкуренцията..."Рекламата", която ще правите по този начин е много удовлетворяваща,аз я правя при всеки удобен повод, а за тях ще има и финансов аспект, защото очевидно това повечение е фирмена политика, а не случайна постъпка на определена продавачка...
Сега сериозно - МОЖЕ безплатно да се обърнете към Комисията за защита на потребителя - гр. София, на пл. Славейков - за адреса не съм много сигурен...
УСПЕХ!!!
panika
Младши потребител
 
Мнения: 93
Регистриран на: 24 Сеп 2006, 22:38

Мнениеот oho_boho » 10 Окт 2006, 19:51

Не виждам къде е клеветата. Това си е обида! Ако искате "възмездие" предявете иск по чл. 45 ЗЗД за заплащане на обезщетение за причинени неимуществени вреди, породени от обидата. Ако се установят тези обстоятелства, съдът ще присъди обезщетение по справедливост - чл. 52 ЗЗД. Но все пак да не забравите да поискате определена сума в исковата молба, че ще ви я оставят без движение.
oho_boho
Потребител
 
Мнения: 477
Регистриран на: 31 Дек 2005, 01:00

Мнениеот scribtor » 10 Окт 2006, 21:15

Първо- Ако са ви набедили, че сте откраднала, за мен това си е клевета - преписване на престъпление, при това квалифицирана - нанесена публично. Редът - колегите по-горе казаха - тъжба до съответния РС, в 6м. срок от датата. Пред съда, за съвместно разглаждане - може да се предяви и иск по 45 от ЗЗД /преимуществото е, че не се плаща ДТ при завеждането му и може да се ползват доказателствата по НД - както се казва две в едно/. Недостатък - нак. отговорност и претенциата за вреди - може да е само срещу конкретното физ. лице - служител. Другото е, че рядко тия дела стигат до присъда и обезщетение - обикновенно нак. отговорност се погасява по давност и гр. иск се прекратява, като те пращат да си търсиш вредите по общия ред, тъй като делата умишлено се влачат от подсъдимите. Давността е доста кратка.

Второ - това ми е малко по спомени, така, че нека да си кажат мнението и другите: Иск с/у фирмата, за вреди причинени от нейни служители или с/у конкретен служител - с гражданско дело. Претенция - причинени неимущеднвени вреди от непозволено уврежнане - уронване на доброто име, негативни емоции и притеснение и т.н.
И в двата случая - обезщетението се присъжда от съда по справедливост /но това вече го каза колегата по-горе/.
Аватар
scribtor
Потребител
 
Мнения: 688
Регистриран на: 18 Яну 2005, 23:46

Мнениеот paradoxx » 11 Окт 2006, 12:51

Е така и не разбрах коя е веригата?
paradoxx
Младши потребител
 
Мнения: 36
Регистриран на: 26 Фев 2006, 21:01

Мнениеот LegallyBlonde » 11 Окт 2006, 16:29

Супермаркет ВМВ в Дианабад, интересно ми е кои са собствениците му и кой стои зад тях. От достоверен източник бях чула преди време, че всъщност обектът е собственост на ВИС, но тогава не ме вълнуваше.
LegallyBlonde
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Окт 2006, 14:31

Мнениеот paradoxx » 11 Окт 2006, 18:10

Е в знак на солидарност с вас, вече няма да посещавам този магазин! ....Като се замисля, дори в Дианабат няма да ми стъпи крака ! ;p
paradoxx
Младши потребител
 
Мнения: 36
Регистриран на: 26 Фев 2006, 21:01


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта


cron