Страница 1 от 1

примерна длъжностна характеристика на юрисконсулт

МнениеПубликувано на: 18 Юли 2006, 11:06
от g.atanasova
Колеги, нужна ми е примерна длъжностна характеристика на юрисконсулт. Някой може ли да помогне?

Re: Длъжностна характеристика

МнениеПубликувано на: 18 Юли 2006, 11:17
от donna
g.atanasova написа:Колеги, нужна ми е примерна длъжностна характеристика на юрисконсулт. Някой може ли да помогне?


ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
на длъжността

ЮРИСКОНСУЛТ

Клас по НКП: аналитични специалисти
Код по НКП: 2429

I. ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ
1. Организира и осъществява дейност за уреждане на въпроси от договорноправен характер, арбитражни и съдебни дела.
2. Дава правни становища, съвети и мнения за правилното протичане на съответната дейност, както и по законосъобразността на нормативните и други правни актове, внасяни за разглеждане и приемане от колективните органи за управление на предприятието.
3. Представлява предприятието пред правораздавателните органи в рамките на своите правомощия, определени с нормативните актове и осигурява неговата защита.
4. Отговаря за сключването на договорите и дава указания за правилното им изпълнение.
5. Отговаря за договорите, свързани със стопанисването на дълготрайните активи и по придобиването, прехвърлянето, отчуждаването или отдаването им под наем.
6. Участва в разработването и дава мнение по законосъобразността на вътрешните нормативни актове, инструкции или заповеди с правен характер.
7. Дава становище по законосъобразността при сключване, изменение и прекратяване на трудовите договори, налагането на наказания и търсене на дисциплинарна и имуществена отговорност.
8. Подготвя становища при решаване на жалби, сигнали и предложения.
9. Разяснява прилагането на нормативните актове при поискване от съответните ръководители и служители.
10. Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.

II. ОСНОВНИ ОТГОВОРНОСТИ, ПРИСЪЩИ ЗА ДЛЪЖНОСТТА
1. Отговаря за точното спазване и прилагане на действащото законодателство и нормативните актове за неговото прилагане.
2. Носи отговорност при настъпили вреди от дадените правни становища.
3. Отговаря за състоянието на вътрешната нормативна уредба на предприятието и нейното съответствие с действащите нормативни актове.

III. ОРГАНИЗАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
1. Длъжността е пряко подчинена на главния юрисконсулт.
2. При изпълнение на длъжността се осъществяват организационни връзки и взаимоотношения с началниците и специалистите от функционалните отдели и началниците на производствените звена.
3. Осъществява контакти с ръководители и специалисти от други предприятия, организации и органите на изпълнителната и съдебната власт по правни въпроси.

IV. НЕОБХОДИМА КОМПЕТЕНТНОСТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
1. Трябва да знае:
а) нормативните актове по търговското, гражданското и трудовото право и подзаконовите актове, свързани с прилагането им;
б) реда и изискванията за извършване на правнопроцесуални действия;
в) съдебната и арбитражна практика по основните правни казуси;
г) компютърните и други автоматизирани системи за извършване на правна дейност и получаване на правна информация.

V. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
1. Образование: висше, по специалност “право”, с образователно-квалификационна степен “магистър”.
2. Друга квалификация: работа с компютър и добро владеене на английски език.
3. Професионален опит: над 2 години трудов стаж по специалността, а при липса на такъв трудов договор със срок за изпитване.

МнениеПубликувано на: 18 Юли 2006, 11:56
от g.atanasova
Много ти благодаря, donna! Спести ми много време. :wink: