Страница 1 от 1

Щатно разписание

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2005, 20:36
от Объркана
Знаете ли нещо повече за щатното разписание? То задължителен документ ли е в една фирма? Кой го изготвя и кой го одобрява? И трябва ли някоя институция да бъде уведомена, че има изготвено или променено щатно разписание?
Ако някой знае, моля да ме насочи!
Благодаря предварително!

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2005, 22:20
от Гост
Щатното разписание е вътрешен акт на работодателя. Той сам го изроботва - в кой отдел колко и какви длъжности се предвиждат според нужзите на предприятието. Впоследствие може от няколко длъжности да се образуват няколко или обратното, може и да се премяхнат или съдадат нови. всичко зависи от нуждите на предприятието и преценката на работодатея, разбира се!

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2005, 23:17
от Объркана
Благодаря много за отговора!
А знаете ли дали някоя институция трябва да бъде уведомена, когато се променя щатното разписание /например Инспекцията по труда или НОИ, или някой друг/?

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2005, 23:19
от Гост
И още един въпрос /дано не досаждам/. В кой нормативен акт е уредено щатното разписание?

МнениеПубликувано на: 09 Ное 2005, 23:20
от Объркана
Предният въпрос е от мене. Извинете ме! :oops:

МнениеПубликувано на: 10 Ное 2005, 02:09
от Гост
Имаше някакъв подзаконов акт, ще ви го кажа утре, че АПИС-а ми е в другия компютър, който урежда начина по който следва да се съставят щатните. Те не се представят на някакъв орган за мнение, одобрение или регистриране. Но при проверка на редовността на трудовите правоотношения, напр. при уволнения поради съкращение в щата, намаление обема на работа или закриване на част от предприятието, ако не е наред щатното, съдът може и да възстанови работника, като това не следва да се абсолютизира и зависи от казуса като цяло и другите доказателства. Всъщност, според теорията щатното е съставено с наемането на трудов договор още на първия работник или служител.