До всички ощетени клиенти на услугата b-free на Глобул
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Както е известно на всички абонати на тази предплатена услуга, която стратира неотдавна разговорите към един избран номер от мрежата се таксувеат на цена от 0.00лв предвид следната информация поместена на сайта на Globul:
"Промоцията е валидна за всеки нов b-connect абонат при активиране на SIM карта от посочения пакет до 31.12.2005 г. Тарифата от 0.00 лв. на минута важи за разговори към един избран номер от мрежата на GloBul за периода до 31.05.2006 г. За използването и се заплаща такса от 4.80 лв. с ДДС за период от 31 дни. Таксата се приспада автоматично от наличния кредит на абоната в началото на всеки нов 31-дневен период с първото обаждане към избрания номер. Ако кредитът не е достатъчен, абонатът има възможност да проведе разговора по стандартната тарифа и да заплати цената на 31-дневния период при следващото обаждане към избрания номер. (http://www.globul.bg/bg/promotion.html?id=1082)
Два месеца след обявяване на стратирането на промоцията обаче нещта вече не са същите! Оказва се, че разговорите към избрания номер не са съвсем безплатни, тъй като са ограничени до 300мин на месец и след изчерпването на това време, разговорите се отчитат по 0.10лв. на минута, което обърнете внимание е = само на 5 астрономически часа! Очевидно, е че от Globul са извършили промянта този месец без да имат право на такова действие, тъй като това не е посочено в брошурата при закупуването на SIM картата, нито пък е съществувала информация на сайта към по-задна дата за тази уж незначителна подробност. През последните два месеца съм надвишавал няколкократно това време за разговори - провеждал съм раговори от порядъка на 40-50 часа на месец, но изведнъж този месец от Globul решават да направят малка промяна и да да излъжат клиентите си, които са закупили своите SIM карти с условието, че разговорите към избрания абонат са на цена 0.00лв в срок до 31.05.2006г. и без да е била включена към датата на стартирането на услугата информацията за ограничението от 300-те минути лимит на месец.
Апелирам към весички настоящи клиенти на услугата b-free към това да заведем дело срещу компанията Космо България Мобайл ЕАД (Globul), чрез "Федерацията за защита на потребителите" и веднъж за винаги да пресечем беззаконността и наглото поведение спрямо свойте клиенти на тъй наречениете gsm опреатори. Нека да докажем, че клиента не може да бъде подвеждан и не могат да се обявяват веднъж едни тарифни планове или услуги , а след тяхното закупуване да се променят. Нека всички узнаят за истината. Обръщам се и към всички онези , които имат възможността да създадат сайт
във връзка с изложените от мен факти. Нека бъдем гражданско общество в навечверието на нашето бъдещо членство в Европейския съюз и да спрем погазването на нашите права!
Глава трета
ЗАБЛУЖДАВАЩА, НЕПОЧТЕНА И СРАВНИТЕЛНА РЕКЛАМА
Раздел I
Общи разпоредби
Чл. 32. Разпоредбите на тази глава имат за цел да защитят потребителите, лицата, които упражняват търговска, производствена и занаятчийска дейност или свободна професия, както и обществения интерес от заблуждаваща реклама и нейните последствия и да определят условията, при които сравнителната реклама е разрешена.
Чл. 33. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което е направено с цел да насърчи реализация на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама.
Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама, както и за неразрешена сравнителна реклама.
(2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да предяви пред Комисията по търговия и защита на потребителите писмено искане за забрана на реклама, която счита за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама.
(3) Комисията по търговия и защита на потребителите е длъжна да се произнесе по направеното искане и да уведоми лицето в сроковете и по реда на чл. 182.
Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите или упълномощено от него длъжностно лице издава заповед, с която:
1. забранява разпространението й, преди рекламата да е станала публично достояние, ако рекламата още не е разпространена, но разпространението й е предстоящо и неизбежно;
2. прекратява разпространението на заблуждаващата или непочтената, или неразрешената сравнителна реклама.
(2) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да задължи рекламодателя да докаже съдържащите се в рекламата твърдения, а при сравнителна реклама - да разпореди представянето на доказателствата да се извърши в кратък срок.
(3) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да разпореди на рекламодателя и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин решението по ал. 1 или част от него, както и съответната коригирана реклама.
(4) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите предприема мерките по ал. 1-3 по собствена инициатива или по направено искане по чл. 34, ал. 2.
Чл. 36. (1) В заповедта на председателя на Комисията по търговия и защита на потребителите задължително се посочват основанието и мотивите за забрана на разпространението или за прекратяване разпространението на рекламата.
(2) Заповедта подлежи на обжалване пред Софийския градски съд по реда на Закона за административното производство.
(3) Обжалването на заповедта не спира изпълнението й, освен ако съдът разпореди друго.
Чл. 37. Заповедта по чл. 35, ал. 1 не е пречка за предявяване на иск пред съда по реда на глава десета, раздел ІІІ за преустановяване или за забрана на действия или търговски практики, които са в нарушение на колективните интереси на потребителите, или на иск за обезщетяване на вредите от заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама.
"Промоцията е валидна за всеки нов b-connect абонат при активиране на SIM карта от посочения пакет до 31.12.2005 г. Тарифата от 0.00 лв. на минута важи за разговори към един избран номер от мрежата на GloBul за периода до 31.05.2006 г. За използването и се заплаща такса от 4.80 лв. с ДДС за период от 31 дни. Таксата се приспада автоматично от наличния кредит на абоната в началото на всеки нов 31-дневен период с първото обаждане към избрания номер. Ако кредитът не е достатъчен, абонатът има възможност да проведе разговора по стандартната тарифа и да заплати цената на 31-дневния период при следващото обаждане към избрания номер. (http://www.globul.bg/bg/promotion.html?id=1082)
Два месеца след обявяване на стратирането на промоцията обаче нещта вече не са същите! Оказва се, че разговорите към избрания номер не са съвсем безплатни, тъй като са ограничени до 300мин на месец и след изчерпването на това време, разговорите се отчитат по 0.10лв. на минута, което обърнете внимание е = само на 5 астрономически часа! Очевидно, е че от Globul са извършили промянта този месец без да имат право на такова действие, тъй като това не е посочено в брошурата при закупуването на SIM картата, нито пък е съществувала информация на сайта към по-задна дата за тази уж незначителна подробност. През последните два месеца съм надвишавал няколкократно това време за разговори - провеждал съм раговори от порядъка на 40-50 часа на месец, но изведнъж този месец от Globul решават да направят малка промяна и да да излъжат клиентите си, които са закупили своите SIM карти с условието, че разговорите към избрания абонат са на цена 0.00лв в срок до 31.05.2006г. и без да е била включена към датата на стартирането на услугата информацията за ограничението от 300-те минути лимит на месец.
Апелирам към весички настоящи клиенти на услугата b-free към това да заведем дело срещу компанията Космо България Мобайл ЕАД (Globul), чрез "Федерацията за защита на потребителите" и веднъж за винаги да пресечем беззаконността и наглото поведение спрямо свойте клиенти на тъй наречениете gsm опреатори. Нека да докажем, че клиента не може да бъде подвеждан и не могат да се обявяват веднъж едни тарифни планове или услуги , а след тяхното закупуване да се променят. Нека всички узнаят за истината. Обръщам се и към всички онези , които имат възможността да създадат сайт
във връзка с изложените от мен факти. Нека бъдем гражданско общество в навечверието на нашето бъдещо членство в Европейския съюз и да спрем погазването на нашите права!
Глава трета
ЗАБЛУЖДАВАЩА, НЕПОЧТЕНА И СРАВНИТЕЛНА РЕКЛАМА
Раздел I
Общи разпоредби
Чл. 32. Разпоредбите на тази глава имат за цел да защитят потребителите, лицата, които упражняват търговска, производствена и занаятчийска дейност или свободна професия, както и обществения интерес от заблуждаваща реклама и нейните последствия и да определят условията, при които сравнителната реклама е разрешена.
Чл. 33. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което е направено с цел да насърчи реализация на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама.
Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама, както и за неразрешена сравнителна реклама.
(2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да предяви пред Комисията по търговия и защита на потребителите писмено искане за забрана на реклама, която счита за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама.
(3) Комисията по търговия и защита на потребителите е длъжна да се произнесе по направеното искане и да уведоми лицето в сроковете и по реда на чл. 182.
Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите или упълномощено от него длъжностно лице издава заповед, с която:
1. забранява разпространението й, преди рекламата да е станала публично достояние, ако рекламата още не е разпространена, но разпространението й е предстоящо и неизбежно;
2. прекратява разпространението на заблуждаващата или непочтената, или неразрешената сравнителна реклама.
(2) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да задължи рекламодателя да докаже съдържащите се в рекламата твърдения, а при сравнителна реклама - да разпореди представянето на доказателствата да се извърши в кратък срок.
(3) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да разпореди на рекламодателя и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин решението по ал. 1 или част от него, както и съответната коригирана реклама.
(4) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите предприема мерките по ал. 1-3 по собствена инициатива или по направено искане по чл. 34, ал. 2.
Чл. 36. (1) В заповедта на председателя на Комисията по търговия и защита на потребителите задължително се посочват основанието и мотивите за забрана на разпространението или за прекратяване разпространението на рекламата.
(2) Заповедта подлежи на обжалване пред Софийския градски съд по реда на Закона за административното производство.
(3) Обжалването на заповедта не спира изпълнението й, освен ако съдът разпореди друго.
Чл. 37. Заповедта по чл. 35, ал. 1 не е пречка за предявяване на иск пред съда по реда на глава десета, раздел ІІІ за преустановяване или за забрана на действия или търговски практики, които са в нарушение на колективните интереси на потребителите, или на иск за обезщетяване на вредите от заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама.