начало

ВАС: Придобиването на ранг е акт за стимулиране на магистратите, неповишени в длъжност ВАС: Придобиването на ранг е акт за стимулиране на магистратите, неповишени в длъжност

До всички ощетени клиенти на услугата b-free на Глобул

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


До всички ощетени клиенти на услугата b-free на Глобул

Мнениеот Bezcenen » 04 Ное 2005, 16:59

Както е известно на всички абонати на тази предплатена услуга, която стратира неотдавна разговорите към един избран номер от мрежата се таксувеат на цена от 0.00лв предвид следната информация поместена на сайта на Globul:

"Промоцията е валидна за всеки нов b-connect абонат при активиране на SIM карта от посочения пакет до 31.12.2005 г. Тарифата от 0.00 лв. на минута важи за разговори към един избран номер от мрежата на GloBul за периода до 31.05.2006 г. За използването и се заплаща такса от 4.80 лв. с ДДС за период от 31 дни. Таксата се приспада автоматично от наличния кредит на абоната в началото на всеки нов 31-дневен период с първото обаждане към избрания номер. Ако кредитът не е достатъчен, абонатът има възможност да проведе разговора по стандартната тарифа и да заплати цената на 31-дневния период при следващото обаждане към избрания номер. (http://www.globul.bg/bg/promotion.html?id=1082)

Два месеца след обявяване на стратирането на промоцията обаче нещта вече не са същите! Оказва се, че разговорите към избрания номер не са съвсем безплатни, тъй като са ограничени до 300мин на месец и след изчерпването на това време, разговорите се отчитат по 0.10лв. на минута, което обърнете внимание е = само на 5 астрономически часа! Очевидно, е че от Globul са извършили промянта този месец без да имат право на такова действие, тъй като това не е посочено в брошурата при закупуването на SIM картата, нито пък е съществувала информация на сайта към по-задна дата за тази уж незначителна подробност. През последните два месеца съм надвишавал няколкократно това време за разговори - провеждал съм раговори от порядъка на 40-50 часа на месец, но изведнъж този месец от Globul решават да направят малка промяна и да да излъжат клиентите си, които са закупили своите SIM карти с условието, че разговорите към избрания абонат са на цена 0.00лв в срок до 31.05.2006г. и без да е била включена към датата на стартирането на услугата информацията за ограничението от 300-те минути лимит на месец.

Апелирам към весички настоящи клиенти на услугата b-free към това да заведем дело срещу компанията Космо България Мобайл ЕАД (Globul), чрез "Федерацията за защита на потребителите" и веднъж за винаги да пресечем беззаконността и наглото поведение спрямо свойте клиенти на тъй наречениете gsm опреатори. Нека да докажем, че клиента не може да бъде подвеждан и не могат да се обявяват веднъж едни тарифни планове или услуги , а след тяхното закупуване да се променят. Нека всички узнаят за истината. Обръщам се и към всички онези , които имат възможността да създадат сайт
във връзка с изложените от мен факти. Нека бъдем гражданско общество в навечверието на нашето бъдещо членство в Европейския съюз и да спрем погазването на нашите права!

Глава трета
ЗАБЛУЖДАВАЩА, НЕПОЧТЕНА И СРАВНИТЕЛНА РЕКЛАМА
Раздел I
Общи разпоредби
Чл. 32. Разпоредбите на тази глава имат за цел да защитят потребителите, лицата, които упражняват търговска, производствена и занаятчийска дейност или свободна професия, както и обществения интерес от заблуждаваща реклама и нейните последствия и да определят условията, при които сравнителната реклама е разрешена.
Чл. 33. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия, което е направено с цел да насърчи реализация на стоки или услуги, включително на недвижими имоти, права и задължения.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама, както и неразрешената сравнителна реклама.
Чл. 34. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама, както и за неразрешена сравнителна реклама.
(2) Всяко физическо или юридическо лице, което има правен интерес, може да предяви пред Комисията по търговия и защита на потребителите писмено искане за забрана на реклама, която счита за заблуждаваща или непочтена, или неразрешена сравнителна реклама.
(3) Комисията по търговия и защита на потребителите е длъжна да се произнесе по направеното искане и да уведоми лицето в сроковете и по реда на чл. 182.
Чл. 35. (1) Когато установи, че рекламата е заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама, председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите или упълномощено от него длъжностно лице издава заповед, с която:
1. забранява разпространението й, преди рекламата да е станала публично достояние, ако рекламата още не е разпространена, но разпространението й е предстоящо и неизбежно;
2. прекратява разпространението на заблуждаващата или непочтената, или неразрешената сравнителна реклама.
(2) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да задължи рекламодателя да докаже съдържащите се в рекламата твърдения, а при сравнителна реклама - да разпореди представянето на доказателствата да се извърши в кратък срок.
(3) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите може да разпореди на рекламодателя и/или рекламната агенция да огласи за своя сметка и по подходящ начин решението по ал. 1 или част от него, както и съответната коригирана реклама.
(4) Председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите предприема мерките по ал. 1-3 по собствена инициатива или по направено искане по чл. 34, ал. 2.
Чл. 36. (1) В заповедта на председателя на Комисията по търговия и защита на потребителите задължително се посочват основанието и мотивите за забрана на разпространението или за прекратяване разпространението на рекламата.
(2) Заповедта подлежи на обжалване пред Софийския градски съд по реда на Закона за административното производство.
(3) Обжалването на заповедта не спира изпълнението й, освен ако съдът разпореди друго.
Чл. 37. Заповедта по чл. 35, ал. 1 не е пречка за предявяване на иск пред съда по реда на глава десета, раздел ІІІ за преустановяване или за забрана на действия или търговски практики, които са в нарушение на колективните интереси на потребителите, или на иск за обезщетяване на вредите от заблуждаваща, непочтена или неразрешена сравнителна реклама.
Bezcenen
 

Мнениеот Гост » 06 Ное 2005, 16:04

Извянявай, но от кой закон са цитираните разпоредби?
Защото в ЗАКОНА за защита на потребителите и за правилата за търговия, тези текстове макар и подобни звучат малко по-различно:
Глава четвърта
ЗАБЛУЖДАВАЩА И НЕПОЧТЕНА РЕКЛАМА
Раздел I
Общи разпоредби
Чл. 29. (1) Реклама е всяко направено съобщение във връзка с търговия, занаят или професия с цел да се стимулира реализация на стоки или услуги.
(2) Забраняват се заблуждаващата или непочтената реклама.
Чл. 30. (1) Рекламодателят и рекламната агенция носят отговорност за заблуждаваща или непочтена реклама.
(2) Всяко лице, което има правен интерес, може да предяви иск за забрана на реклама, която определя за заблуждаваща или непочтена и/или за вредите, които е претърпяло от тази реклама.
Чл. 31. (1) При предявяване на иска по чл. 30, ал. 2 съдът може да разпореди спирането на заблуждаващата или непочтената реклама или да забрани нейното разпространение, преди тя да стане публично достояние.
(2) Съдът може да вземе мерките по ал. 1 независимо дали са настъпили вреди от тази реклама и дали те са поискани от предявилото иска лице.
(3) Съдът може да разпореди рекламодателят да докаже съдържащите се в рекламата твърдения.
Чл. 32. Когато съдът с влязло в сила решение е приел, че рекламата е заблуждаваща или непочтена, по искане на всяко заинтересовано лице той може да задължи рекламодателя да огласи за своя сметка по подходящ начин влязлото в сила съдебно решение или част от него, както и съответната коригирана реклама за сметка на рекламодателя.
Раздел II
Заблуждаваща реклама
Чл. 33. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по всякакъв начин, включително нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради подвеждащия си характер може да повлияе на тяхното икономическо поведение.
(2) За да се прецени дали една реклама е заблуждаваща, трябва да се имат предвид и:
1. характеристиките на стоките и услугите, като: вид, състав, дата на производство или изпълнение на услугите, годни за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите;
2. цената или начинът на нейното формиране и условията на доставка на стоките и изпълнение на услугите;
3. характерни данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма, адрес или седалище, адрес на управление, имущество, права върху индустриална и интелектуална собственост, получени награди или отличия.
Раздел III
Непочтена реклама
Чл. 34. Непочтена е всяка реклама, която:
1. съдържа елементи на дискриминация по отношение на пол, раса, религия, националност, политически убеждения, възраст, физически или умствени способности или която накърнява човешкото достойнство;
2. цели да предизвика безпокойство или страх или използва тези чувства и липсата на опит от страна на потребителите;
3. използва по неподходящ начин обществената склонност за предсказване на бъдещето или обещава лесни печалби;
4. чрез начина на представяне на елементите, които съдържа, създава объркване сред потребителите на стоката или услугата чрез представянето им по начин, подобен на този на известни производители;
5. може да причини морални или умствени смущения у деца;
6. често използва данни за превъзходството на рекламираните стоки или услуги, които не са съществени или не могат да бъдат проверени;
7. други подобни случаи.
Глава пета
НЕРАВНОПРАВНИ КЛАУЗИ В ДОГОВОРИТЕ
Чл. 35. (1) Неравноправна клауза в договор, сключван с потребител, е уговорка във вреда на потребителя, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на търговеца и потребителя.
(2) Неравноправна е клаузата, която:
1. изключва или ограничава правата на потребителя, произтичащи от закон, по отношение на търговеца при пълно или частично неизпълнение или неточно изпълнение на договорни задължения, в това число изключване на правото на обезщетение;
2. поставя изпълнението на задълженията на търговеца в зависимост от условие, чието изпълнение зависи единствено от неговата воля;
3. позволява на търговеца да задържи заплатените от потребителя суми, в случай че последният откаже да сключи или да изпълни договора, като същевременно не предвижда право на потребителя да получи обезщетение на същата стойност при несключване или неизпълнение на договора по причина, за която отговаря търговецът;
4. задължава потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано високо обезщетение;
5. позволява на търговеца да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка, като същата възможност не е предоставена на потребителя, както и да задържи сума, получена за престация, която не е извършил, когато сам прекрати договора;
6. позволява на търговеца да прекрати действието на безсрочен договор без предизвестие, освен когато има сериозни основания за това;
7. предвижда необосновано кратък срок за автоматично продължаване на договора при непротивопоставяне на потребителя;
8. налага на потребителя приемането на клаузи, с които той не е имал възможност да се запознае преди сключването на договора;
9. позволява на търговеца да променя едностранно условията на договора на непредвидено в него основание;
10. позволява на търговеца да променя едностранно, без основание характеристиките на стоките или услугите;
11. предвижда цената да се определя при получаването на стоката или предоставянето на услугата или дава право на търговеца да увеличава цената, без потребителят да има право в тези случаи да се откаже от договора, ако окончателно определената цена е завишена в сравнение с тази, уговорена при сключването на договора;
12. дава право на търговеца да определи дали стоките или услугите отговарят на посочените в договора условия или му предоставя изключително право да тълкува клаузите на договора;
13. задължава потребителя да изпълни своите задължения, дори и ако търговецът не изпълни неговите;
14. дава възможност за търговеца без съгласие на потребителя да прехвърли правата и задълженията си по договора, когато това може да доведе до намаляване на гаранциите за потребителя;
15. изключва или възпрепятства правото на предявяване на иск или използването на други правни средства за защита на потребителя, като предвижда арбитраж, който не разрешава спора според закона, незаконно ограничава доказателствените средства на разположение на потребителя или му налага доказателствена тежест, която според приложимото право е на другата страна по договора;
16. ограничава обвързаността на търговеца от поети чрез негови представители задължения или поставя неговите задължения в зависимост от спазването на определено условие;
17. поставя други подобни условия.
Чл. 36. (1) Клаузите на договорите, предлагани на потребителите, трябва да бъдат съставени по ясен и недвусмислен начин.
(2) При съмнение относно смисъла на дадено условие то се тълкува по благоприятен за потребителя начин.
Чл. 37. (1) Неравноправните клаузи са нищожни, освен ако са уговорени индивидуално.
(2) Не са индивидуално уговорени клаузи, които са били изготвени предварително и поради това потребителят не е имал възможност да влияе върху съдържанието им, особено в случаите на договор при общи условия.
(3) Обстоятелството, че някои условия са индивидуално уговорени, няма да изключва прилагането на този член към останалата част от договора, ако в резултат на цялостната му оценка, се приеме, че е договор при общи условия.
(4) Когато търговецът твърди, че условие от договор при общи условия е индивидуално уговорено, тежестта за доказването на това тежи върху него.
(5) Сключеният между търговец и потребител договор се прилага, ако е бил сключен и без неравноправните клаузи.
Гост
 

Мнениеот Гост » 06 Ное 2005, 18:20

Bezcenen цитира текст от Законопроекта за защита на потребителите, дето отлежава в НС.
Гост
 

Може но

Мнениеот nezret » 07 Ное 2005, 15:46

съдържание изтрито
nezret
Потребител
 
Мнения: 635
Регистриран на: 19 Фев 2003, 00:39
Местоположение: София


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта


cron